onsdag 16 april 2008

Första utdelningen

Idag fick jag min första utdelning, vet inte hur jag tänkt men jag utgick ifrån att utdelning fungerade som försäljning av aktier, dvs man betalar skatten året efter. Därför kliade jag mig i huvudet när jag fick 7350 kr istället för 10500 som Ncc gav. Hade tänkt att först handla för pengarna, aktier 1 gång och sen sätta in skatten på Kaupthing där den skulle arbeta 1 år. Men det gick inte då pengarna var skattade och klara...Men 7350 kr är icke att förakta. Är sugen på att lägga en order ikväll på Nilörngruppen, 150 st de kommer med rapport imorgon så det kan gå bra, men än så länge ingen handling gjord, funderar 1 timma till.
Hv gjorde 3 mål i boxplay och istället för att ligga under med 0-2 så leder de nu med 5-3...
Imorgon är det torsdag och storhandling, det tycker jag är roligt. Men min diet kostar skjortan måste jag säga... Jag har varit grymt sugen på en ostsmörgås, spagetti och köttfärssås, potatisbullar med bacon, men detta är inte tillåtet. Idag har jag varit hungrig hela dagen, så kom jag på att jag kan göra köttfärssås på quorn och köpa dinkelpasta. Glad gick jag till Hemköp, men jezees, quornfärsen kostade 34 kr för futtiga 300gram så jag tog vegofärs, 800g för 49 kr så kom jag till pastan, 500g dinkelpasta kostade 29.90!!!! Man får ju ett kilo vanlig spagetti för en tia. Så hela familjen kan inte gå på diet, det har vi inte råd med:) Men maten blev jättegod så det var värt det, halva paketet spagetti och ett paket vegofärs kvar och middag idag och 2 lunchlådor, då blev inte priset så farligt. Imorgon ska jag åka till En lågprismarknad som är välsorterad och se om jag kan köpa på mig lite. Ser fram emot att väga mig på lördag... eller, efter denna jätteportionen spagetti och vegofärssås, kanske inte.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Finfin utdelning, måste kännas bra. Vad är Nilörngruppen?

Ekonomisk fighter sa...

perpenniing: Hej, Nilörngruppen jobbar med varumärken inom konfektionsindustrin, ettiketter med mera. De har fått goda vitsord från flera håll på sista tiden och ökat lite.Kan säkert vara något på längre sikt men jag handlade aldrig.