lördag 26 april 2008

Tredje veckan

har gått på hälsoresan. Imorse vaknade jag av mig själv halv 7 och kände mig -utsövd, samma sak hände förra lördagen men det har aldrig hänt förut. Jag brukar vara skit slut efter en veckas tidig uppstigning = 05.40. Jag drar slutsasten att min kropp har betydligt mindre gifter att bearbeta nu så jag återhämtar mig snabbare. Nu sover jag och ger kroppen den sömn jag behöver, förut tog jag ett eller två glas vin på fredagen och var så mycket tröttare. För då skulle kroppen ta hand om det också. Och ett glas vin är ju inte särskilt mycket alkohol, det är ungefär 12 % av 2.5 dl . Detta är min teori, visst hjälper ljuset till också, men ändå. Nyttig mat och sunt leverne är nog ändå svaret.
När jag slog upp ögonen var jag så jättesugen på att väga mig, lördagen är stora vägardagen här.
Och jag hade gått upp de 3 hekto som jag hade gått ner förra veckan vilket gjorde mig nedstämd i ungefär 3 sekunder. För då slog det mig att eftersom jag just nu har en viss månatlig "hormonrubbning" som i vanliga fall gör att jag går upp 1-2 kg ett par dagar så är de 3 hektona en droppe i Missisippi, en loppiss i havet, som att spotta en törstig kamel i halsen alltså - Ingenting. Jag ska vara glad ändå och har säkert gått ner det plus kanske 3 till nästa lördag om jag sköter mig. Som jag skrev igår - Hoppet är det sista som överger ger människan i allmänhet och mig i synnerhet. Iaf när det är nåt jag verkligen vill.

Inga kommentarer: