onsdag 9 april 2008

NCC ner

exakt samma summa som utdelningen blir totalt, 21 kronor, detta var att vänta enligt ekonomi journalistiken. Det kan jag förstå men jag undrar hur lång tid det kommer ta att gå upp de 21 igen....RNB fortsätter ner ligger på ca 27, Ericsson gick upp med 19 öre... Det är inte så roliga siffror. Funderar nu som bäst på vad nästa köp blir , tankarna går kring Ericsson, har 3000 och vill ha efter den omvända spliten 1000, så det kan vara en ide. Även RNB, de står endast i 27 nu och där har jag 400, kan vara ide att öka på där. Men jag är även sugen på nytt, började läsa om Phonera, den står i 1.59 och verkar lite intressant. Får fortsätta läsa...
Ikväll blir det hockey igen på tv, har inhandlat waffles och vaniljglass till de andra men avstår själv. Denna dag i hälsans tecken har gått bättre och inga undantag är gjorda.
Middagen för mig blev bulgur,sallad och lax. Mår ganska bra idag. Man kan bli lite deppig när man äter så här och rensar ur kroppen och det var jag igår. Var och storhandlade på Netto, eller veckohandlade. Kassörskan blev alldeles matt av alla mina varor, de fick knappt plats på bandet. Så är det när man är en storfamilj men notan slutade endast på 780 kronor. Mycket frukt och grönsaker blev det till dieten, ska jag fixa detta måste jag ha grejorna hemma. Annars tar jag första bästa, som då kan vara en näve av sambons jordnötter. Imorgon har jag som uppgift att inhandla fika bröd till ett möte, 18 stycken muffins. En utmaning att stå emot en vaniljfylld ljuvlig muffins, men a woman gotta to do, what a woman gotta do....

Dagens spar/miljötips: Tvätta inte allt i maskin, mycket enkla saker, typ tshirts och skjortor som är använda men inte smutsiga blir rena och fräscha i en enkel handtvätt. Plaggen håller bättre och blir inte lika urtvättade. Och vi sparar på elen.

Inga kommentarer: