fredag 11 april 2008

Hälsostatus

Imorgon har jag hållit i mitt sunda liv en vecka och det är dags för vägning, lite nervis för detta men det ska bli kul att se om jag är rätt ute. Har inte tagit några promenader i veckan men ska ta det nu lördag, söndag. Men jag har haft grovarbete i form av stalljobb, två mockar att boxa varje dag ger "saftiga" armmuskler( och värk i armarna) så lite kalorier har jag bränt.
Idag åt de andra pitabröd med köttfärs, men jag får inte äta annat kött än vilt och fågel. Då råkar det falla sig så att min kärlek är jägare och det fanns ett paket älgfärs i frysen och jag åt det med sallad, mycket gott. Sen åt de andra salami med picklesgurka till fredagsmys(chips är av mig bannlyst) men jag föll inte för de feta korvarna utan åt mosad banan med youghurt. Är ganska stolt över mig själv men samtidigt orolig om jag ska klara svackan, för den kommer som ett brev på posten det vet jag som gammal bantar-räv.
Imorgon har min sambo fuhrer utlyst en städdag på gården, alla barn är inkommenderade att räfsa och röja upp. Själv ska jag städa inomhus, det är så svårt att hinna med det. Jag har släppt mycket på mina städkrav sen jag flyttade hit. Hinner inte och det är ettt otacksamt göra med 2 stora hundar och alla människor som samsas på liten yta. Men imorgon ska det tas tag i.
Mår bra men har varit så trött idag, vet inte om det beror på omställningen av maten eller annat. Gick och la mig när jag kom hem, somnade och sov i 2 timmar...Vill bli pigg och stark, måste orka med allt och vill inte vara trött.
En glad nyhet fick jag idag, min semester gick igenom sista veckan i april. Vi har så mycket på jobbet så semesterförbud var utlyst men jag fick dispens. Så nu ska min Stockholmsresa bli av, har längtat dit sen i december. Åker dagen före valborgsmässoafton och tar ledigt onsdag och fredag, blir då ledig 5 hela dagar. Ska bo första dagarna hos en vännina och sen på hotell. Har ett bra erbjudande från Coop på hotellrum. Ska träffa vänner och unna mig lite shopping, min dotter ska följa med vi ska ha lite kvalitetstid. Denna hösten och vintern har varit tuff för oss, mor och dotter relationen har kommit i kläm och det har mest handlat om skola, arbete och hästar. Men nu blir det av, härligt. Får löneförhöjningen utbetald från januari och lite traktamente, nice, dessa ska gå till detta och så har jag fordringar på utlånade pengar på 800 kronor. Det känns så värt att göra detta. En aktiv utgift kan man säga:)

Inga kommentarer: